Ev Yapımı Diyet Dondurma

Dondurma hiçbir şart altında karşı koyamayacağım, yaz kış tüketmeden duramadığım tek yiyecek. Diyet yaparken her şeyi kısıtlayabilirim ama dondurmayı kısıtlayamıyorum. Süpermarkete her girdiğimde dondurma reyonunun önünde en az 15 dakika duraklamazsam olmaz. Bu yüzden evde dondurma yapma fikri de diyete başladığım günlerden bir gün ortaya çıktı. Tek tek çubuk dondurmalar hazırlayıp arkadaşlarıma da ikram edebilmek için ilk olarak işe bir dondurma kalıbı almayla başladım. Tarif çok basit, çok zahmetsiz. Ben bu tarifte kivi ve ananas kullandım. Meyveleri farklı farklı kullanmak sizin elinizde. Takipte kalın, yakında bu kez diyet olmayan ama çoook lezzetli bir çikolatalı dondurma ile tekrar karşınızda olacağım. Şimdi sözü uzatmadan, kivi-ananaslı dondurma tarifimle başbaşa bırakıyorum sizi.

2 adet kivi
3 dilim ananas
1 kahve fincanı ananas suyu

Tüm malzemeleri parçalara bölerek bir parçalayıcının içine atıyoruz ve pürüzsüz bir kıvama gelene kadar çekiyoruz. (Mutfak robotu v.b yoksa rende ya da patates ezici gibi aletlerle de yapmanız mümkün.) Benim tarifimde hiç şeker veya ekstra katkı maddesi yok. Ama siz daha tatlı tercih ederseniz içine 1 yemek kaşığı bal ekleyebilirsiniz. Hem tadını hem kıvamını artırır.

Aynı sonucu hazır smoothie satın alarak da elde edebilirsiniz.

InstagramCapture_b99c9f43-febb-4a76-b51d-ae21c3521eeb_jpg

(Benim kalıbım yukarıdaki fotoğrafta da gördüğünüz gibi küçük. Yaklaşık 250 gr sıvı halinde karışım kalıbın tüm bölmelerini tamamen dolduruyor. Tarifi bu ölçüye göre verdim. Siz kalıbınızın boyutuna göre miktarı artırabilirsiniz.)

Not: Dondurmaları çıkarmak için kalıbı 30 saniye kadar sıcak suda bekletin. Kolayca çıktıklarını göreceksiniz.

Artık gönül rahatlığıyla ev yapımı, diyet dondurmanızı yiyebilirsiniz. Afiyet olsun! 🙂

Leave a Reply

