Hindistan cevizli Kurabiye – Koko

Koko kurabiyenin lezzetini çocukken keşfettim. O gün bugündür de vazgeçemem. Lise yıllarında arkadaşlarımla okul çıkışı alıp yolda yediğimiz bir numaralı yiyecekti. Bu yüzden de evde denemeyi hiç aklıma getirmemiştim. Ama geçenlerde aklımdan geçti ve akşam akşam mutfağa girdim. Denediğim tarif şaşırtıcı derecede kolaydı! Yazının sonunda kaynak belirteceğim, fakat bu tarifin tarafımdan biraz değiştirilmiş hali.

Malzemeler oldukça mütevazı.

5 adet yumurta akı
1 buçuk su bardağı pudra şekeri
2 su bardağı hindistan cevizi

Yumurta aklarını, pudra şekeriyle birlikte kar haline getirerek çırpıyoruz. Karışıma hindistan cevizini ekleyerek karıştırıyoruz. Yarı likit kıvamdaki karışımı minik muffin kaplarına bölüştürerek önceden ısıtılmış 180 derece fırına veriyoruz.

Buradaki tarifte malzemeler karıştırıldıktan sonra yağsız tavada biraz kavruluyor. Ben bunu yapmak yerine hindistan cevizi oranını artırmayı tercih ettim. Benimkinin çok daha pratik ve hızlı olduğu kesin! Seçim sizin…  (Link olarak eklediğim bu kanal benim çok beğendiğim bir kanal, şiddetle önerilir.)

Afiyet olsun!

Leave a Reply

