Meyveli Yulaf Ezmesi

Bugün en kısa blog yazımı yazıyorum. Doğal olarak da bu gönderi, şimdiye kadarki en pratik ve en hızlı tarif olacak. Peki bu kadar kolaysa ben bunu niye yazıyorum? Çünkü yataktan kalkmak istemediğim, işe gitmenin ölümden beter geldiği sabahlarda beni baştan ayağa tazelik ve enerjiyle dolduran, resmen içimi açan bir zahmetsiz kahvaltı şekli bu. O yüzden sizlerle de paylaşmak istedim, belki pazartesi sendromlarınıza karşı faydası dokunabilir, ne dersiniz? 🙂

Malzemeler:

3 yemek kaşığı yağsız yoğurt

3 yemek kaşığı yulaf ezmesi

3-4 adet çilek, 6-7 adet böğürtlen

1 tatlı kaşığı bal

1 çay kaşığı tarçın

yulaf

Malzemeler bu kadar! İlk olarak çukur bir kase ya da bir kup alıp dibine 3 kaşık yağsız yoğurdu alıyoruz. Ben Almanya’da bulunduğum için buradaki yoğurdu kutudan çıktığı haliyle kullanıyorum. Çünkü buradaki yoğurt yağsız ve çırpılmış kıvamda satılıyor. Türk yoğurdu kullanacaksanız siz önceden çırparak krem formuna getirerek kullanın. Yoğurdun üzerini kaplayacak şekilde yulafı eşit bir biçimde üzerine yayıyoruz. Ben yoğurtla yulafı karıştırmıyorum, yulafın ağza gelen kıtırlığından hoşlanıyorum. Siz yumuşak olmasını isterseniz yulafı hafif bir şekilde yoğurdun içine bastırın. Tamamen yoğurtla birlikte karıştırmanızı kesinlikle önermiyorum, çünkü o zaman yulaf yoğurdu tamamen çekiyor ve kaskatı bir kıvam ortaya çıkıyor. Daha sonra meyveleri dilimleyip üzerine alıyoruz. Bu görselde çilek ve böğürtlen tercih ettim, çünkü favorim kesinlikle bu ikili. Ama ben her sabah dilediğim farklı meyvelerle çeşitlendirmeyi seviyorum. Muz, ahududu, yaban mersini gibi meyveler de çok çok güzel oluyor. Son olarak meyvelerin üzerine tarçını serpiyoruz ve balı gezdiriyoruz. (Eğer sadece muz kullandıysam bal yerine dut pekmezi gezdiriyorum. Tadı o zaman daha uyumlu ve hafif oluyor.) Ve yulaf ezmemiz hazır! Şimdi onu kaşıklayıp güne enerjiyle başmaya hazırız. Pazartesi sendromu da neymiş?! 🙂

Leave a Reply

