Labneli Dolgu Kreması

Zamanım dar, yazmak istediklerim çok olunca seçmekte biraz zorlansam da bugün blogun başına oturdum ve bu çok çok kolay ama lezzeti bol krema tarifini paylaşmak istedim. Ben kremayı bu seferlik acelem olduğu için -aşağıdaki görsellerde göreceğiniz üzere- hazır tart tabanlarının üzerinde kullandım. Ama ev yapımı tart ve keklerin üzerinde, cupcake içlerinde ya da pasta kreması olarak kullanmayı daha çok seviyorum. Özellikle kahve veya yoğun kakao aromalı kek ve kurabiyelere çok çok yakışıyor.

krema çik                                                                                                             krema mey

Malzemeler

3 kahve fincanı şeker

1,5 kahve fincanı un

2,5 su bardağı süt

200 gr labne

İlk olarak iki üç kat yaptığımız kağıt havlu üzerine labne peynirinin tamamını alıp 15-20 dakika kadar süzdürüyoruz. Başlangıçta içinde su yok gibi görünse de bir süre sonra kağıt havlunun tamamen ıslandığını göreceğiz. Orta boy bir tencerede un ve şekeri karıştırıyoruz. Üzerine soğuk sütü ekleyip devamlı karıştırarak muhallebi kıvamına gelesiye kadar pişiriyoruz. Ateşten aldıktan sonra soğuyasıya kadar ara ara karıştırıyoruz. Karışım tamamen soğuduğunda içine süzdüğümüz labneyi ekliyoruz ve hızlı devirde çırpıyoruz. Üzerini streç filmle kapatıp yaklaşık bir saat kadar buzdolabında bekletiyoruz. Buzdolabından aldığımızda bir kez daha karıştırıyoruz ve kremamız kullanıma hazır! Ben mini tartlarımın yarısını şeftali dilimleri ve vişne taneleriyle, diğer yarısını ise elenmiş kakao ve minik Kinder bar çikolatalarıyla süsledim. Siz de hayal gücünüzü konuşturabilirsiniz. Afiyet olsun! 🙂

Leave a Reply

