Ladurée Paris – Bir Macaron Diyarı

Paris’e gideceğimizi öğrenince internette hızlı bir araştırmaya koyuldum. Paris’i ilk defa görecektim ve macaron yemeden asla dönmemeliydim!

Image

Ama koskoca şehirden bahsediyoruz, elbette herhangi bir yerde macaron bulmak mümkün. Ama ben herhangi bir macaron yemek değil, en iyi macaronu yemek istiyordum. 🙂 Böylece araştırmalarım sonuçlandı. Forumlarda yazılan listelerin hepsinde bir numaraydı: Ladurée Paris. (Macaronun mucidi olarak tanımlanıyor. İnsanlar anlata anlata bitiremiyor.) Bu yüzden oraya gitmeye karar verdim. Ladurée’nin dünyanın birçok yerinde ve aynı zamanda Paris’te onlarca şubesi var. Biz Rue Royale caddesi 16 numarada yer alana gittik. İki tane bitişik dükkan. Bir tanesi oturup yiyip içebileceğiniz ihtişamlı bir cafe, diğeri ise çeşit çeşit macaron bulunan asil bir satış noktası. Satış noktasında macaron çeşitlerinin yanı sıra özel yapım kek ve çikolatalar da bulabiliyorsunuz.

Image

İçeride inanılmaz profesyonel bir manzara var. Çalışan bayanların hepsi son derece şık, nazik ve çok iyi İngilizce konuşuyorlar. Vitrine de dükkanın içine de bakan bir daha bakıyor. Paketler ve kutular çok zevkli, birçok farklı seçenek var. Dükkanın içinde kocaman bir sıra görmeniz mümkün. Ama hemen gözünüz korkmasın, çünkü kapının tam karşısındaki duvar boydan boya ayna. Bu ilüzyona aldanıp sırayı iki katı büyüklükte sanmayın. Ayrıca ne kadar büyük olursa olsun o sırayı beklemeye değer, inanın!

Image

Fiyatları tahmin edebileceğiniz üzere biraz yüksek. Ama kaliteli macaron satan her yerde fiyatlar böyle. Paris’te rastladığım diğer macaroncular ile arasında en fazla 15 – 30 cent fark var. Büyük macaronların adet fiyatı 4,20€ ve mini macaronların adet fiyatı 1,90€.  Ama emin olun verdiğiniz para, deneyiminizi kat kat karşılıyor. Tadına gelince, zaten yazının gelişinden anlamışsınızdır, tek kelimeyle muhteşem. Üst ve alt kısmı tamamen ağzınızda dağılıp eriyen bir tazelikte, iç dolgusu ise çok zengin ve aromatik.

İşte bunlar benim denediklerim:

Image

Originale Chocolad from Peru,    Salted Caramel,    Pistachio,    Peach,    Citron,    Red Fruit

Hepsini çok beğendim! Normalde karamel, çikolata gibi tatlar favorimdir. Yine bu ikisine aşık oldum. Ama şaşırtıcı olarak tadı en çok damağımda kalan Red Fruit oldu. Kırmızı meyvelerin tüm aromasını iç dolgusunda hissedebiliyorsunuz ve ağzınızda mayhoş – tatlı arası inanılmaz bir tat bırakıyor. Ama uslanmaz bir çikolata-severseniz o zaman Peru çikolatasını kesinlikle öneriyorum. Başka çikolata çeşitleri de mevcut; onların tadına bu seferlik bakmadım. Fakat göze en çok çarpan Peru çikolatası. Mini macaron olmasına rağmen zengin iç kreması sayesinde bir tanesi tüm çikolata isteğinizi kesebilecek nitelikte.

Sonuç olarak bir tane bile deneyecek olsanız fırsat bulur bulmaz Ladurée Paris’e uğrayın. O ihtişamı görmek bile bambaşka bir deneyim. Fransa’dan macaron yemeden asla dönmeyin.     🙂

Leave a Reply

